Mijn ervaringen op het Vrijdenkersforum

Om elkaar beter te leren kennen en te praten over onderwerpen waar geen forum voor is.
Plaats reactie
raveen1956
Site Admin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12-06-2015 08:57

Mijn ervaringen op het Vrijdenkersforum

Bericht door raveen1956 » 12-06-2015 09:07

Ik wil hier nog even terugblikken op wat er allemaal gepasseerd is op het Vrijdenkersforum. Reacties van anderen zijn welkom. Wie?
De natuurlijke mens neemt de dingen van de Geest van God niet aan, want ze zijn dwaasheid voor hem.

Eduard
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-08-2015 15:22

Bericht door Eduard » 20-08-2015 16:36

Volgens mij is er niet veel anders gedaan dan langs elkaar praten. Waarbij je een aantal malen behoorlijk geschoffeerd werd door freethinkers. Maar dat is vrij normaal daar als je je als gelovige afficheert. Je ziet dan ook dat een onvervalste troll als Iznogood vrij weinig in de weg gelegd wordt, terwijl gelovigen op eierschalen dienen te lopen. Nu is zelfs Job verbannen omdat hij zogenaamd zich niet aan de regels hield. En zo'n ban is bij gelovigen doorgaans definitief en voor onbepaalde tijd, terwijl een hork als Iznogood keer op keer weer mee mag doen enkel omdat zijn wereldbeeld conform de forum mores is.

Maar in essentie zijn de gesprekken tussen gelovigen en ongelovigen (beide zogenaamd overigens, want gelovigen zijn regelmatig niet wat ik onder gelovig versta en ongelovigen vertonen vrijwel hetzelfde gedrag als zogenaamde gelovigen), water naar de zee dragen omdat beide partijen weinig tot geen moeite doen om zich in elkaar in te leven.
Gnothi Seauton

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Plaats reactie